16 Ekim 2009 Cuma

kremalı tavuk çorbası



ilk defa denedim. ama çok güzel oldu. üstelik de Çınar'ın nadiren sevdiği çorbalardan biri oldu. bu daha sevindirici tabi benim için.
tarifini aynen kitaptan vericem. çok yakında...


1 tavuk göğsü haşlanır.


tarifte 8 bardak tavuk suyu diyor ben haşladığım tavuğun suyun kullandım, gerisini sıcak su koydum.


Bir diğer tencerede bir kaşık un bir kaşık yağ ile kavrulur, rengi dönmeyecek.


sonra bu kavrulmuş una tavuk suyu katılır.


haşlanmış tavuk göğsü didilir,çatalla ezilir. ya da robottan geçirilir. yumurta sarısı ve krema didilmiş tavuğa katılır.bu da robottan geçirilir. hepsi kaynayan tavuk suyuna katılır.bir güzel karıştırılır. helmelenmemesi için blenderdan yardım alınır. hepsi bir taşım kaynatılır. tuzu arzuya göre ayarlanır.



Posted by Picasa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder