3 Eylül 2009 Perşembe

Çınar'a ve iftara özel tarifler







Çınar'a ve iftara özel tarifler
çok meyveli-karışık meyveli hoşaf :)

tvde göz ucuyla gördüğüm kuru kayısılı armut hoşafından yola çıkarak;

5-6 adet kuru kayısı yıkanır ve dörde kesilir.

püf noktası kuru kayısılar soğuk su ile haşlanır. Kaynadıktan sonra taze meyveler sıcak suya eklenir.

1 adet armut artı taa altınoluktan yolluk diye çantamıza konulan birinin ahı kalmamış iki armut daha küçük küçük doğranır.

1 tane de nektar-tüysüz şeftali aynen küçük parçalara doğranır.

Artık kaynamış olan suya eklenir. Hepsi yumuşayıncaya kadar pişirilir. Su istenilen sululuk oranına göre eklenir. Ben bol meyveli istediğimden bu kararda yaptım. Artık tamamdır kaynaması demeden biraz önce iki karanfil tanesi ve birazcık kabuk tarçın konulur tencereye.

Dikkat hiç şeker koymadık meyvelerin şekeri bizim ağız tadımıza yetti, özellikle de Çınar'a . zira pek tatlı sevmez kendileri....







tereyağlı kandil simiti ve yeşil mercimekli soğuk ayranlı çorba (demet akbağ'ı reklamlarda görünce biz de bi çeşni yapalım dedik.)



Tvde Sahrap Soysal'ın bir ipucuna aklım takıldı ve bildiğimiz ayranlı çorbada buğday ve fasulyeyi çocuklar genelde sevmezler, onun yerine yeşil mercimek, bulgur ve pirinçle yapıyorum demesi üstüne ben de denedim. Hepsi haşlanınca çok şiştiğinden birer kahve fincanı ölçüsüyle haşladım. Bu ölçü ile bile biz bir kaç gün yiyebildik. Çınar daha çok yoğurt yesin diye de yoğurdu fazla sulandırmadım. Katı bir çorba oldu.



Tereyağlı kandil simidini ise internette bloglararası dolaşırken gördüm. Ve ben de denedim, normalde tarif margarin ve sıvıyağ ile ama ben tereyağ ve zeytinyağı kullandım. Sonuç harika...

1/2 pk. margarin

1 çay bardağı süt
1 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1/2 şeker kaşığı tuz
1 şeker kaşığı şeker
1-2 şeker kaşığı mahlep (arzuya göre)
1pk. kabartma tozu
aldığı kadar un(3-4 bardak)(unu karışık kullandım ben; tam buğday unu, yulaf unu ve beyaz un olmak üzere)
üstü için:
1 yumurta sarısı
1 çimdik şeker (yumurta sarısına karıştırmak için)
çörekotu
175derecede ısıtılmış sıcak fırına sür. üzerleri kızarıncaya kadar pişir. afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder